Kuruluş bulgularını yayınladı ve rapor pek de pembe bir tablo çizmiyor. Soruşturmada bağımsız uzmanlar, birleşmenin tasarım alanındaki rekabeti azaltıp azaltmayacağını belirlemek üzere görevlendirildi ve sonuçlar, aslında tam da bunu yapacağını gösteriyor. Ancak bunların geçici bulgular olduğunu belirtmek gerekir. Bununla birlikte CMA’nın mesajı açık. Grup, birleşmenin “iki ana rakip arasındaki rekabeti ortadan kaldıracağını” belirtiyor ki bu, Figma ve Adobe’nin sektördeki konumu göz önüne alındığında oldukça belli. Bulgular aynı zamanda anlaşmanın “yeniliği” ve rakip ürünlerin gelişimini azaltacağını da belirtiyor. Son olarak, Adobe’nin Photoshop ve Illustrator gibi amiral gemisi yazılım paketleri açısından da “Figma’yı bir tehdit olarak ortadan kaldıracak”.
Soruşturma, birleşmenin bu iki büyük oyuncu arasındaki ürün tasarımı, resim düzenleme ve illüstrasyon da dahil olmak üzere birçok alandaki rekabeti ortadan kaldıracağı sonucuna varıyor.
Adobe ve Figma anlaşması dijital tasarım sektörüne ‘zarar verecek’
Bu sektörler, etkilenen sektörlerdeki 850.000 vasıflı işçiyle, Birleşik Krallık genelinde yıllık 60 milyar dolar gelir elde ederek ulusal ekonominin neredeyse yüzde üçünü oluşturuyor. Soruşturmanın bir diğer amacı da birleşmenin Birleşik Krallık ekonomisine zarar verip vermeyeceğini anlamaktı ve büyük ihtimalle zarar vereceği sonucuna varıldı.
CMA, satışın gerçekleşmesine izin verip vermeyeceği konusunda nihai bir karara varmak için henüz verilere başvurmamıştır. Muhtemelen Adobe’ye atıfta bulunarak “başka görünümleri dinlemek” için biraz zaman ayırmayı planlıyor. Bu amaçla Adobe, Figma’yı satın almanın her iki şirketi de güçlendireceğini savunuyor ve Creative Cloud uygulamalarının Figma’nın ortak çalışma özelliklerinden bazılarını alacağını ve bunun tersinin de geçerli olacağını söylüyor. Şirket, Figma’yı bağımsız bir varlık olarak tutmaya “derinden kararlı” olduğunu ve Figma’nın ücretsiz kullanımı da dahil olmak üzere fiyatlandırmayı değiştirme planının olmadığını söylüyor.